sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

Kalamaja

Yksi aurinkoinen ja iloinen päivä vietettiin Kalamajan alueella.
Telliskiven omaperäiset ravintolat näyttivät olevan suosittuja.Valitsimme tietenkin F-hoonen trendikkään tunnelman.Tämä vanhaan teollisuusrakennukseen tehty ravintola olikin tupaten täynnä.Onneksi satuimme saamaan pöydän.Musiikki soi melko isolla ja puheensorina vain lisäsi viihtyisyyttä.Ihana ja erilainen.Viihdyimme ja nautimme kovasti tämän paikan fiiliksestä ja ystävällisestä palvelusta.

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi.Annokset ovat edullisia.Kolmen ruokalajin lounaan saa kuudella eurolla.Päivän lounastarjonta löytyy mm.F-hoonen fb-sivuilta.

Ruokailun jälkeen lähdimme kävellen tutustumaan Kalamajan boheemiin ja rouheaan ympäristöön.Kyllä siinä on jotain jännää viehätysvoimaa..
Kävimme seuraavana päivänä Tallinnan kiertoajelulla,joka kiersi myös Kalamajan alueella..Näin saimme melko kattavan käsityksen alueesta.Vanhat puutalot olivat upeita.

Kalamajaan menimme hotellista taksilla.Maksoi 8e.Kävelimme takaisin hotellille vanhan kaupungin kautta.Välillä tietenkin pidimme taukoa terassilla istuen.
Muutama sana Tallink City-hotellista,jossa yövyimme.Hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla.Satama on lähellä ja vanhaan kaupunkiin on parin minuutin kävelymatka.
Hotelli on iso ja siellä sai todella ystävällistä palvelua.Huoneet ja yleiset tilat olivat siistejä.Aamiainen oli monipuolinen ja maistuva.
Hotellista löysin paljon kehuja mutta muutaman risun bongasin ennen lähtöä. Ahtaat huoneet,huonot suihkut,liian voimakas ilmanvaihto ja aamiaisella tungosta..
Hotellihuoneen tilavuus yllätti meidät ja junnupatjakin oli vaihtunut sängyksi.Suihku pelasi moitteettomasti ja ilmanvaihdon pystyi itse säätämään tai sulkemaan.Aamupalalla oli hetkittäin paljon ihmisiä mutta lomatunnelmissa se ei haitannut.Ja oma pöytä saatiin joka aamu.

Hotellin kauneushoitolaa tuli käytettyä useamman kerran.Siellä oli ystävällinen henkilökunta ja huokeat hinnat.Oli ihanaa käydä aamulla meikissä.Koko päivän oli huoliteltu ja freesi olo.Luksusta.

Tien toisella puolen hotellista on Viru-keskus.
Kaubamajan ruokakapasta haimme iltapalat huoneeseen.Paistopisteestä löytyi herkkuja joka lähtöön..
Suklaata tipahti tietenkin kärryyn ja kaupassa oli kattava valikoima leivoksia..No,ostettiin me hedelmiäkin :)
Kassalla yllättyi aina iloisesti.Halpaa oli.
Kotona ollaan saatu jo kivasti hommia tehtyä vaikka reissun jälkeinen väsymys on ollut seuranamme.Nurmikko on leikattu,kesäkukat haettu ja istutettu.Amppelit ovat paikoillaan.
Nyt vaan toivotaan lämpöä ja paistetta.Taitaa olla haaveissa vain.

Leppoisaa sunnuntain jatkoa.
Anne

1. Niin mahtava paikka tuo F-Hoone! Mitä ruokaa ja mielenkiintoista seutua. :) Mukavaa iltaa Anne <3

1. Kiitos Tiia <3 No aivan..jotain niin erilaista ja kiinnostavaa..

2. voi eikä, mitä herkkuja! Onneksi on oma pullapussi, josta saan lohtupullan. :D

3. Tallinna on kyllä viehättävä paikka nykyisin - ja aina sieltä löytyy uusia ihastuttavia ruokapaikkojakin. Herkulliselta näyttää!

1. Hei Lady!Kyllä,Tallinna on monipuolinen..Ja kyllä herkut maistui :)

4. Kyllä on ollut kiva reissu teillä ja näemmä ilmatkin suosivat:) Oon kanssa ajatellut että lähdetään Tallinnaan tai Tukholmaan kun muuhun pidempään reissuun ei ole aikaa. Toivotaan että tuo aurinko rantautuisi taas meillekin. Mukavaa Juhannusviikkoa Anne<3

1. Hei Kati ja kiitos <3 Ilmat olivat mitä parhaimmat..20 tienoilla ja aurinkoista joka päivä. Tallinna on ihana,menkää sinne:)Ja todellakin toivotaan,että aurinko pilkahtaisi..Taas on kylmä ja sataa.

5. No voihan hitsinvitsi kun mua jäi harmittaaman, etten lähtenyt mukaan siihen porukkaan, joka meistä suuntasi tonne Kalamajalle. Olis ollut niin paljon persoonallisempi ja selvästi viehättävämpi paikka kuin autio ja jotenkin steriilin oloinen Rocca al Mare, jossa tuli käytyä osaporukalla sillä välin kun osa hengaili Kalamajalla. Mutta ens kerralla sitten...

Ja näköjään asuttiin samassa hotellissakin :). Eri aikaan vaan vissiin.
    Silloin kun pojat oli pieniä, me käytettiin samaa hotellia useammankin kerran, kun melkeinpä yhden huoneen hinnalla sai kaksi, jotka oli yhdistetty toisiinsa lukittavalla väliovella. Erittäin näppärää, kun oli pojille oma huone ja meille oma, mutta silti kaikki ikäänkuin samaa tilaa.
    Se on selvää, että joka hotellilla on aamupalalla ruuhkaa jos menee siihen aikaan kun kaikki muutkin. Mutta siitä ei voi hotellia syyttää :)

Eilen sain oman reissupostaukseni valmiiksi ja siitä tuli ihan ylipitkä vailla mitään asiaa :D.

1. Hei Annukka! Eilen pikaisesti luin puhelimesta Tallinna-postauksesi ja hieno postaus olikin.Älä ole turhan vaatimaton :D No olipas harmi tuo väärä valinta..Mekin käytiin kiertoajelulla tutustumassa Rocca al Mareen..eikä kyllä säväyttänänyt minuakaan.No,sinulla jäi sitten Kalamajaan tutustuminen seuraavaan kertaan..Siellä kannattaa käydä ajan kanssa,on paljon kuvattavaa ;)