sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Liikunnallinen loma

Lomalla haluan tehdä sellaisia asioita,jotka tuovat hyvää mieltä ja ehkä myös jakasamista sinne tulevaan arkeen. 
Siispä olen liikkunut.
Salitreenejä tuli useampi tälle viikkoa..Sauvakävelylenkkejä muutama. Eilinen oli hiihtopäivä ja joka päivä olen joogannut. Ja uimassakin on tullut käytyä.

Joogaa olen harrastanut useamman vuoden . Olen aikoinani käynyt tunneilla mutta nyt olen täysin hurahtanut nettipalvelu Yogaian tarjontaan. Se on hyvin monipuolinen ja harjoitustasoja löytyy kaikille. Parasta Yogaissa mielestäni on hyvät ohjaajat ja mahdollisuus tehdä harjoitus oman aikautaulun mukaan. Toki voi halutessaan osallistua myös livetunneille, jolloin saa yksilöllistä ohjausta. Käytän molempia.. livetunteja ja tallenteita.

Naapurikunnan liikuntakeskuksessa oli perjantaina mahdollisuus kokeilla saunajoogaa. Kävin kokeilemassa ja ihastuin. Saunan lämpö teki joogasta tosi rentouttavaa ja nukuin seuraavana yönä hyvin. Jos saunajoogaan saadaan jatkoa, niin aion ilmottautua mukaan.

Eilinen päivä vietettiin mökillä kauniissa säässä. Aurinko paistoi täydeltä terältä, joten ulkoilu tuntui ainoalta vaihtoehdolta.
Lumitöillä aloiteltiin..


Käytiin kävelemässä ja ihasteltiin maisemia

Hiihtolenkkejä tehtiin kaksi. Välillä käytiin tankkaamassa jotta jaksettiin taas suksia.


Monenlaista herkkua ja pikaruokaa on tullut lomaillessa syötyä.
Mutta paremmin maistuu terveellisemmät pöperöt, kun on niiden kanssa kaveriksi päässyt. Ja yritän pitää mielessäni terveydelliset syyt, jotta tekisin niitä järkeviä valintoja.



Mieltä pitää lomalla helliä,tottakai.
Olen lueskellut kirjoja..hyviä sellaisia.

Tämän olen jo lukenut

ja tämän seurassa vietän loppupäivän..

"Löydä elämän taika" kirjaa olen jo sen verran lukenut, että voin suositella molempia kirjoja. En ala niitä sen kummemmin analysoimaan, viisaammat ovat sen jo tehneet. Näitä on viime aikoina hehkutettu monessa..eikä turhaan.

Sunnuntait ovat kyllä ihan parhaita..leppoisia ja vailla aikatauluja.
Nautitaan tästä päivästä..vaikka kirjan ääressä  

Anne


3 kommenttia:

  1. Itsekin pidän lomalla siitä, että kerkeää enemmän harrastamaan erilaisia lajeja ja monesti myös kokeilemaan jotain ihan uutta. Aika useasti sitä kyllä aina jumittaa niihin omiin suosikkilajeihin.. Minulla vain ruukaa mennä joskus niin överiksi, että olen iloinen kun loma loppuu niin pääsee taas vähän hengähtämään! :D

    En ole ennen joogasta innostunut, mutta saunajooga kyllä kuullostaa juuri sellaiselta mitä pitäisi ehdottomasti kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitos kommentista😊 Saunajooga oli todella rentouttavaa,kannattaa kokeilla. En myöskään osaa lomalla vaan oleilla. Hermostun nopeasti siihen..Päivä-pari menee muttei enempää. Aktiivilomat on mun juttu. Mukavaa kevään jatkoa!

      Poista
    2. Hei ja kiitos kommentista😊 Saunajooga oli todella rentouttavaa,kannattaa kokeilla. En myöskään osaa lomalla vaan oleilla. Hermostun nopeasti siihen..Päivä-pari menee muttei enempää. Aktiivilomat on mun juttu. Mukavaa kevään jatkoa!

      Poista